rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Semoga Roh Ustaz Asri(Rabbani) dicucuri rahmat..

Assalamualaikum...

Allayarham Ustaz Asri(Rabbani) telah meninggal dunia dipercayai akibat sakit jantung dan H1N1..

Dahulunya pagi raya kita mungkin akan dengar suara beliau bertakbir, adakalanya berselawat ke atas nabi.. Bacaan allayarham sungguh merdu bagi saya..

Walaupun saya ni bukan peminat Rabbani secara totalnya.. tapi pemergian Allayarham adalah merupakan kejutan bagi saya dan ia kehilangan besar dalam muzik nasyid itu sendiri..

Saya mendengar suara Allayarham sejak kecil iaitu xsalah darjah 2-3 kot.. Masa tu Allayarham penyanyi kumpulan NADAMURNI.. antaranya yg saya masih ingat seperti Selawat dan juga Pahlawan agama..

Saya dengar kembali lagu Munajat(album lama Rabbani).. Sungguh menusuk kalbu..

Sedikit coretan.. buat kenangan..

Lirik Lagu Munajat - Rabbani

Tuhan... kubisikkan kerinduan
keinsafan... pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Bisikkanku untukMu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiaMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku


Semoga Allayarham tergolong dikalangan orang2 yang soleh..
amin..

0 comments: