rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Julie and Julia.. Simple but totally good movie...

Assalamualaikum..
Julie and Julia.. Tengok dari cover filem ni mmg lar rasa macam malas dan xbernafsu nak tgk.. hehe..

Tapi adakah anda tau bahawa filem ni mengajar tentang 'LIFE' manusia di alam pkerjaan...

Kehidupan sbgai seorang pekerja tanpa ada minat pastinya membuatkan diri seseorang terasa kosong dan kehidupan seolah tidak bermakna..

Cerita ni berdasarkan kisah benar, mengisahkan tentang seorang wanita yang kurang gembira dengan kerjayanya sbg kerani dan operator telefon.. Julie adalah seorang yang pandai memasak dan menyanjungi kehebatan Chef masakan France iaitu Julia.. Menjelang umur 30thn dia berjumpa semula dgn kawan2 lama yang berlagak dgn profession masing2. Sehingga terlintas idea untuk membuat blog.. 'Suami julie mencadangkan blog about cooking' dan julie pun membuat satu target "500 resepi dalam masa 365 hari"... Tapi mampukah dia capai??


Dalam cerita ini juga, mengisahkan kembali bagaimana Kehidupan Chef Julia mula menceburi bidang masakan... dan sebenarnya Julia ni juga masih mencari bidang yang dia minat dan telah mencuba bermacam2 jenis bidang antaranya membuat kraftangan, topi, menjahit dan akhirnya dia memilih utk belajar memasak.. tapi bukan senang nak belajar memasak jika anda xtau langsung macam mana nak potong bawang kan.. hehe..

Interesting cerita ni.. recomended utk para bloggers, golongan yang suka memasak dan juga golongan yang bosan dengan kerjaya sendiri.. hehe..

"BON APPETITE"

my rating 9.0/10

2 comments:

MomTom said...

wah. komen ko memang best r. x sia2 cikgu bm ajar ko masa kat VI dulu

cik akauntan said...

mcm interesting jek cter nie...tp nak tngok kat mane ek...heheheh