rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

The Hurt Locker BOSAN!!!!!!

Assalamualaikum...
malam tadi aku baru je habis mendownload satu cerita yang paling banyak memenangi anugerah..

"THE HURT LOCKER"

Tapi aku xrasa cerita ni aku enjoy sbb dari awal cerita ni membosankan.....

Apa yang aku lihat di sebalik cerita ni, mereka ingin buat dunia melihat askar US ni mulia dan penyelamat dari keganasan..

Langsung xlogik.. wpun mmg nampak budget rendah tp belum boleh dikatakan impressive..
Slumdog millionair berbudget rendah tp dari segi penyampaian dan jalan penceritaan mmg buatkan penonton xsabar nak tengok sampai ke ending...

The hurt locker penceritaan sangat lembap, prejudis terhadap org arab, senyap beberapa minit, best nya hanya suspen je walaupun aku xrasa suspen sebab aku tau hero xkanlar mati awal kot.. Dari awal sehingga akhir cerita nya hanya defuse bomb.. pakai suit dah 5minit, nak defuse lagi 10 minit.. pastu ada scene askar ni bergaduh sesama sendiri tanpa ada tujuan.. Pekebende citer ni ley menang oscar??ley kata xtengok pon xrugilar..

Macam mana lar cerita AVATAR ley kalah dengan cerita ni.. ish2.. pengkritik bukak lar mata sikit.. pakai spek dan guna eye more.. supaya mata anda lebih clear dan dapat lihat betapa bosan cerita hurt locker ni...

my rating - 6.5....

sekian wassalam..

2 comments:

Anonymous said...

Bro ader scene dlm cerita yng menunjukkan kereta proton wira

shah_apiz said...

yeke.. nice.. maybe mitsubishi kot.. haha..