rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Kene Saman Polis Trafik.. Nasib baik lepas...


Assalamualaikum..

Benda ni berlaku masa sem lepas, masa tu sy nak g lowyat.. macam biasa sy ikut je jalan yang abang saya lalu(x payah guna tol smart.. mahal).. mana lar saya tau rupanya abang sy ni ikut jalan salah.. tup tup.. polis trafik ada kat depan saya..

Mula2 saya cool lar.. sbb saya ada lesen dan x budget pun buat salah.. tup2 polis tahan..

polis : adik datang dari mana ni? minta lesen.
shah : saya datang dari salak selatan.
polis : adik tau x adik dah melakukan kesalahan lalu lintas(skema jugak polis ni)
shah : xtau lar pulak. Apa yang saya wat salah ye? (muka dah cuak! haha)
polis : cuba fikir??
shah : ha.. (fikir punya fikir aku pun beri jawapan yg munasabah..)
polis : betul lar tu.. kamu lesen P ni.. baru first time kene saman ke? kerja apa?
shah : a ah.. xpernah kene saman sebelum ni.. saya student..
(beberapa minit)
polis : Saya kesian kat kamu ni lesen P lagi dan kamu student pulak tu..Lain kali kamu jangan wat lagi..
shah : terima kasih encik..(amik lesen dengan perasaan giler lega dan gerak..)

moral of the story.. pastikan anda ikut jalan yang betul dan ikut peraturan lalu lintas.. kalo kene saman melayang duit korang ratus2.. nasib baik lar aku xkena saman mungkin sbb aku still lesen P lg n student.. apa pun thankz encik polis sbb xsaman..

wassalam..

0 comments: