rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Majlis perkahwinan Di Sabah

Assalamualaikum...

Setiap negeri ada keunikan dari segi adat dan peradaban mereka... kalo cerita pasal kahwin, mesti ada keunikan tersendiri bagi setiap kaum dan juga negeri..


Beberapa minggu lepas saya sempat menghadirkan diri untuk ke majlis perkahwinan adik student saya.. di papar sabah.. Orang Tawau yang berpindah di KK katanya.. hee.. Teringat ayat dia "cik kene datang ye cik, kalo malu ajak kawan-kawan k"..

Disebabkan kawan-kawan ada hal yang xdapat dielakkan jadi pun mengajak student dua orang untuk meneman ke sana... ok.. perjalanan dalam sejam lebeyh.. ok juga lar tue.. xder jauh sgt.. dan kawasan dia agak perkampungan sedikit.. 

Sampai disana.. sy dijemput masuk dan dihidangkan dengan bermacam2 kuih.. xsempat nak snap gambar.. aduyai.. tp kuih dia semua manis2.. kalo ada kencing manis jangan makan... plus mmg enak.. orang nya yang peramah menyambut saya dan berbual2.. dalam gambar nie (outfocus student amik) tp mmg peramah..

pas makan kuih di dalam rumah.. then kami di ajak makan yang berat pula.. dan pula dipersembahkan nyanyian karaoke oleh brother-brother nie.. aku layankan je.. cuma speaker dia mmg besaq.. dan agak kuat juga sound yg keluar.. huhu.. tp kalau dah kenduri kawin mmg kene meriah.. huhu..

Then abis makan.. saya tunggu juga student sy balik dari kedai.. dia pergi beli barang.. huhu.. tapi xsampai2.. jadi kiranya... xperlah.. balik sjek.. hee.. pas abis tue ada masa g.. ajak student tgk wayang rm5.. hehe.. n makan kopok lekor kat tepi pantai sebelum balik ke kolej.. seronok betui diorang..

anyway ni cebisan memori ke majlis orang di sabah... mungkin ada lagi story yg menarik yang ley dikongsi bersama..


wassalam

0 comments: