rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

MOVIE YANG MEMBERIKAN ANDA IMPACT.... AWESOME!!

Bulan 3 ni.. emm.. saya telah menonton hampir 7 movie yang tak kira baru dan lama(download dan tengok)...

Dan dalam movie ni terselit 2 buah movie yang betul2 memberikan saya satu perasaan.. AMAZING!! AWESOME!!(bak kata Nabil housemate sy)

Jadi senanglar saya memberikan sedikit jalan penceritaan dalam cerita ini tanpa menspoilkan ia, dan memberikan sedikit komen tentang filem ini k....

1. SLUMDOG MILLIONAIRE
Slumdog millionaire bukan seperti cerita fantasi magik india biasa sperti yang kita tahu yang lebih kepada menari, menyanyi, tukar baju dan permandangan sekelip mata. Ia sungguh berlainan. Tanpa diselitkan element menari dan menyanyi sepanjang cerita ini, bakal memberikan kepuasan dan konsentrasi penonton. Bermulanya cerita nie

Jamal Malik is one question away from winning 20million rupees.. How did he do it??

A. He cheated
B. He's lucky
C. He's genius
D. It is written

pasti membuat kita tertanya-tanya, dan semakin ingin tahu bagaimana dia melakukannya sedangkan dia bukan doktor, lawyer atau org professional...?


cerita ni lebih menekan kan originality dan situasi benar yang berlaku di India. Bagaimana dia ingin survive dalam keadaan hidup yang kesempitan dan serba kekurangan.? Mencuri, menipu dan membunuh perkara yang perlu jika ingin hidup. cerita ni mempunyai nilai positif yg ingin diterapkan oleh pengarah. tp anda kene tengok sendiri dan melihat cerita budget rendah yang telah berjaya merangkul byk oscar ini. Anda pastinya akan terpegun..

my rating 9.5/10

2.THE TRUMAN SHOW

The truman show.. cerita lakonan masterpiece dari jim carrey.. apabila menonton cerita nie, sy tidak meletakkan expectation yg tinggi. xpernah dengar kot cerita ni(maaplar kalo anda semua tahu.. hehe..) dan xberminat nak tgk pun sebelum ni...

apabila anda menonton cerita ni.. anda akan beranggapan ia hanya cerita lawak jim carrey yg biasa kita tahu kan.. tetapi.. setelah 10 minit berlalu anda akan merasa pelik dan semakin pelik tentang situasi yang berlaku pada truman(jim carrey) nie.

Apa yang telah berlaku kepada dia?? cerita ini disebalikkan kelakar yg ingin ditunjukkan oleh jim carrey terselit rasa sedih dan pilu yg menyayat hati.. cerita yg berdasarkan teknologi masa hadapan... tengok dan anda akan layan sampai kehujung.. cerita ini hanya 1jam dan 32minit dan pasti membuatkan anda rasa sekejap sahaja..

selepas habis menonton.. anda akn mengingati ayat ini..

GOOD MORNING,

IN CASE I DONT SEE YAA.. GOOD AFTERNOON, GOOD EVENING N GOOD NITE

my rating. 9.0/10


sesiapa yg xtgk lagi.. cuba menonton cerita ni.. anda pasti xkan rugi..

p/s : sy nak ajak seseorang tu tgk wayang.. tp dia merajuk ari ni.. :(

3 comments:

Anonymous said...

aku dah tgk citer nie...

dua dua mantop..!!

aku bg 9.5 juga utk slumdog dan 8.6 untuk the truman show..

Anonymous said...

aku bkn kaki wayang...
aku tak kesah...

shah_apiz said...

oo.. thankz for the komen k..