rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Anda student??? jom layan 3 idiots.... 3 si bodoh...

Assalamualaikum..

Coretan kali ini berkisar tentang sebuah cerita hindustan, 3 idiots.. dalam bahasa melayu.. 3 si bodoh.. 

Jangan hanya menilai dari sudut nama.. sebelum melihatnya..  maklum lar bollywood.. mesti cerita cinta cintan ni kan.. noop... jauh sekali.. cerita ini lebih kepada bagaimana seseorang itu mencari dan memilih matlamat hidup... adakah berdasarkan minat? tradisi? atau terpaksa?.....

Cerita ini berkisar tentang 3 orang buddy.. diorang ni student engineering... first2 masuk 'junior'.. mesti kene buli nye.. tapi.. perkara sebaliknya mungkin akan berlaku..


Rancho ni berfikiran simple tapi genius.. menyebabkan ramai pensyarah yang rasa tergugat.. rancho akan pergi ke kelas lain jika dia dihalau oleh pensyarah.. Moto dia simple.. dimana2 pun adalah ilmu, ia hanya perlu di grab sahaja.. actually banyak input daripada cerita ni..

Cerita ini pun mengkritik sistem pembelajaran kita yang hanya berteraskan buku tanpa ada pemahaman menyebabkan ilmu itu jadi tidak berguna. contohnya test atau quiz.. korang rasa selesa x dalam masa 30 minit.. korang kene jawab byk soalan.. ia seperti di dalam periuk tekanan.. A lot of pressure.. bukannya kita paham apa yang kita tuliskan..



Kalo korang masih lagi mencari matlamat hidup.. cerita ini amatlar sesuai.. Cerita wajib tengok untuk semua student!! sbb aku dah tengok hampir 4-5 kali.. haha.. nice.. 

rating 9.2/10.. awesome..

6 comments:

Ayue Aishah said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaa... nk tgok crite ni.. cm best jek.. hehehehe

MomTom said...

alamak. aku x layan la bollywood.

shah_apiz said...

bro.. aku ada 8 orang kawan.. 3 orang ni cakap dia xsuka tengok citer bollywood.. tp at the end... diorang yang tengok lebey2.. siap ley hafal nama karakter lagi..

bollywood ni jenis rare sikit.. setaraf slumdog millionaire.. intelligent sikit..

shah_apiz said...

gerenti.. mmg best ayu..

Izyana azis said...

BEST~ yana tgk cte ni sbb awk nye post ni...x minat hindustan, tp yg ni best~ ><

shah_apiz said...

berdasarkan cerita ini juga.. kita dapat tahu.. engineering adalah subjek yang paling sukar untuk lulus..