rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Rumah terbuka... kambing panggang..

Assalamualaikum...

Minggu lepas adalah minggu yang paling sibuk orang nak buat rumah terbuka.. 


Ada yang buat majlis bertunang dan juga kawin.. tapi yang paling best nya bila ko dapat makan kambing panggang dekat setiap rumah yg ko lawat pada hari yg sama... tapi aku singgah dua rumah je.. hehe..


kambing panggang
so menu paling faberet utk umah terbuka adalah menu kambing..  makan kambing ni bley menyebabkan tekanan darah menjadi tinggi dan menyebabkan sakit kepala atau migrain... tp dengar dari abang aku.. ianya cuma mitos dan daging kambing ni merupakan makanan bagi nabi kita.. dan ia sgt berkhasiat..

itu cerita pasal konteks kesihatan... berbalik kepada cerita asal.. aku pergi ke majlis pertunangan sepupu aku... datang2 je.. haa.. sekor kambing tengah di panggang... bau daging kambing nie dia meloyakan sikit tpi bila makan mmg xhenti2.. so kat sana aku hanya makan kambing dan satay je.. satay dia masyaAllah sungguh lar besar.. seringgit secucuk... sorry xder gambar


so pas abis majlis, ayah aku ajak g umah terbuka satu lagi.. sampai je sana.. menu yg ada... nasi beriani bukhari bersama dengan kambing masak special... aku amik lar jugak sikit, xbaik datang umah orang xmakan... bajet dah kenyang.. tapi pas makan beberapa suap.. pergh.. menambah.. hehe


last2 dua2 tempat aku makan lebih... aduhai... gemuk lar nampak gayanya...

wassalam...

0 comments: