rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Pengaruh Bomoh, Ustadz atau pil pandai dalam Exam....

Assalamualaikum w.b.t.

Ni cerita dari pengalaman aku sendiri..

Teringat zaman PMR... kenalan abah datang rumah... memandangkan aku ni kalau study sembunyi sembunyi sikit.. xnampak.. biasanya parent aku assume aku ni xstudy dok melepak depan pc.. 

makcik tue dtg kat aku then pun baca2 sket kat atas kepala dalam 5 minit camtue.. dia kata nak buang aura xbaik.. aku pun layan je.. pastu suh mak ayah aku hantar jumpa ostad.. sudahhh.... terpaksalar aku melayan lagi..

makcik nie adalah cikgu dan dia ada anak sorang amik UPSR.. yang aku peliknya anak makcik tue dia xde lak hantar jumpa ustadz maklumlar anak cikgu.. cisss double standard.. 

dengan perasaan protes aku pun pergi jugak.. jauh giler kot.. aku xtau camne ayah n mak aku nie sanggup gak ikut makcik sorang nie.. 

sampai kat umah ustat.. wpun aku "asal boleh" je layan ustadz tue.. dengan berbekalkan ayat Al Quran aku mendengar sahaja... sib baik anak ustad tue cun.. macam fasha sendat sikit.. pelik aku anak ustaz ni xpakai tudung dalam rumah?? hmm... masih ingat lagi detik-detik kejadian itu 10 tahun dulu... huhu..

habis je menjadi bahan uji kaji ustaz.. terus aku masuk kete protes.. sehingga lar makcik tue belanje aku nasi paprik dgn duit saku rm10... ok protess abis.. 

tibalar keputusan keluar.. aku dapat 6A 2B PMR dan anak dia dapat 4B 1C.. ok.. padan muka xjumpa ustadz.. abis A ko aku sedut.. double standard sangat.. haha.. jahat kan aku..



mungkin ada yang akan kata.. sib baik ko jumpa ustadz tue.. tapi bg pendapat aku jampi ustadz tue extra sbb ayat alquran kan.. tapi sebenarnya mmg tanggungjawab aku untuk study memandangkan abang2 aku semua nye straight A bagai.. xkan lar adik dia teruk pulakkan.. tp mmg stress kalau nak ikut rentak abg aku nie..

Kesimpulannya bukan pengaruh bomoh, ustadz, pil pandai bagai... tetapi sebenarnya attitude pelajar tue.. kalau dia rajin insyaAllah berjaya dia.. tapi ada spesis malas tapi genius nak buat cane kan..

sekian..

0 comments: