rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Review Man Of Steel : Superman 2013 SPOILER ALERT

Assalamualaikum...

sumber gambar disini
Semalam aku tgk man of steel aka superman 2013... pendapat aku cerita ni agak dark.. jika anda minat batman dark knight.. anda juga akan meminati Man of steel... 

aku pernah tonton movie arahan zack sneijder seperti watchman, dawn of dead, sucker punch.. ada yang best dan ada yg xberapa minat.. watchmen salah satu movie dia yg aku tgk agak panjang dan membosankan.. mungkin aku xmenghayati kot.. aku tido bangun balik. citer tu xabis lagi.. tahap macam tu bosan dia.. 
sumber gambar disini

cerita man of steel plot dia xda masalah sangat.. wpun agak lain dari biasa sebenarnya aku xpaham sgt adakah smallville dan superman-superman yg sebelum nie tidak di ambil kira plotnya.. 

Dalam cerita asal smallville.. Lois Lane tidak kenal siapa tue superman pada permulaan cerita.. yang dia tahu clerk kent... jadi mengikut plot cerita nie.. Lois Lane ni dia kenal superman dulu baru dia kenal Clerk Kent.. Ni adalah yang benda spoiler ptama... versi movie selalunya mmg dia kenal superman dulu.. tetapi kan xdalar sampai kenal kat dalam kapal bapak superman.. ini dah mengarut...

Superman ni banyak versi.. seingat yang aku lihat.. bapak superman nie mati disebabkan heart attack atau satu lagi aku sebab ada makhluk asing cekik bapak dia sampai mati.. yang kali nie.. lain pula versinya.. hmm.. konpius aku..

Ending dia agak mudah kepak tengkuk mamat tue terus mati.. punya lar action sampai habis satu bandar New york tue hancur.. berpusing pusing.. KE BA BOOM sume.. Last2 kepak kepala terus goal.. adui.. at least buat lar satu benda yg dasyat sikit.. tumbukan dia pecah kepala mamat tue ke.. baru nampak wow awesome... 
Sumber disini

Lois Lane ni power.. bukan sahaja dia pandai jadi wartawan.. tapi dia juga pandai memahami sistem kapal terbang makhluk asing dengan bantuan bapak superman.. wpun dia xtau apa hasilnya dia masukkan code tue dalam kapal terbang.. tp dia buat jugak.. hasilnya dia mampu menggunakan senapang makhluk asing dan selamatkan superman.. u are the great savior Lois Lane.. u are GIRL OF STEEL.. haha..

Cerita kalau grafik dia melampau sangat pun xbaper nak real.. scene awal yang menceritakan ketika planet kripton meletup tue.. okay tue just nice.. tapi aku xberapa suka lakonan jahat mamat zod tue.. dia cam xsesuai lar.. muka dia sesuai kalau penjahat pakai suit.. lakonan dia pun biasa.. even superman pun biasa je..


Tapi scene yg aku puji masa superman bergaduh hand by hand.. pergh.. yg tue yg smart.. aka muscleman.. part yg berpusing2 tue.. bg aku mengarut nak wat panjang2.. satu power yang superman xgunakan adalah.. kuasa air sejuk kuar dari mulut.. haha.. yg tue dia xguna kan.. dan superman sekarang dia xpakai spender kat luar.. smart suit dia.. thumbs up..

sumber di sini
Last sekali dia kerja dengan daily planet.. dan Louis Lane dah kenal dia dah.. apa lar.. xda excitement langsung.. cerita dia xda lar teruk sgt.. cuma expectation aku yg lebih... honest review 65/100


0 comments: