rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Zoo negara... Apa yang menarik.. dan Apa yang xmenarik..

Assalamualaikum...

Post kali ni berkisar tentang Zoo Negara... 

Selama aku hidup 25 tahun nie.. Ini kali pertama aku masuk ke zoo negara..

So apa yang aku pasti adalah.. kepada yang dewasa tue.. bila anda memasuki zoo negara.. sbnrnya perasaannya xda lar terlampau seronok sangat.. sbb kita yg dewasa nie dah experience benda nie bila kita selalu tgk youtube... dan teruja nak tgk the real one pun xterasa..

Bila kita bawa budak kecil, adik ke, anak sedara.. sebenarnya diorang ni lar yang akan rasa lebih teruja to see something they dont always see... kita just guiding diorang je...





okay kita berbalik kepada fee nak masuk zoo negara... RM30 adult, RM8 children, RM4 Student (sekolah rendah + menengah shj)...Nak cerita sikit ada satu group kelantan, ramai juga... so diorang pun nak masuk zoo negara.. pastu diorang patah balik sbb harga dia xmasuk akal... "pitih 30 riyal xberbaloi deh" lebih kurang.. 


Dari zaman Pramlee sampai sekarang.. Muka depan Zoo negara mmg xbanyak berubah.. Masuk je dalam Zoo negara kitorang cuba cari van pickup kat dalam tue.. okay mmg ada.. tp kene bayar.. huuu.. Rm4 adult + Rm3 Kanak2.. Bayar lagi..



Tunggu dalam 10 minit dan van terus bergerak... dia akan berhenti di 2 check point.. 2 checkpoint ni adalah kawasan yang utama bagi zoo negara.. 1st (kawasan haiwan seperti Singa, harimau, gajah, zirafah, reptilia dll) 2nd Checkpoint ( haiwan seperti beruang, monyet, pengguin, ikan, kuda dll)

kat sini juga korang ley lihat tempat dimana Filem P-ramlee Masam Masam Manis... Scene Cikgu Rokiah + Cikgu Pramlee....




Aku ada sisipkan beberapa gambar sepanjang aku berada kat zoo negara..



















Zoo negara nie personally bg aku.. tempat yang agak mahal untuk beriadah bersama keluarga.. tapi sesekali untuk beriadah apa salahnya.. seperti kawan aku cakap.. setakat rm30 untuk kebajikan haiwan dalam sana.. yang nak bg dia makanan... tempat tidur.. pekerja dia apa sume.. nilai rm30 tu apalar sangat.. tapi sayangnya xramai yang dapat afford nilai tue.. orang ramai akan pergi sekali je setahun atau bertahun... kalau harga diturunkan mungkin lebih ramai yang akan menikmati suasana di Zoo Negara.. sbbnya Zoo negara pada dasarnya adalah bg golongan berkeluarga.. apalar salahnya dia buat package keluarga RM50 (2 adult + 2 Children).. kan...

Semoga Success Zoo Negara... Sekarang nie bertarikh 13/6/2013.. Zoo negara tengah Renovate.. so better korang pergi selepas renovate selesai.. takes few month juga ye..

Wassalam..

0 comments: