rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Spain KALAH kepada U.S..!! Latest!!

Assalamualaikum..


Saya memang xsangka saya akan berpeluang menonton perlawanan bola sepak yang bakal menjadi sejarah hebat antara Spain dan US.. tapi sayangnya Spain kalah kepada U.S ( 2-0 ).. kenapa saya rasa terkejut adalah kerana Spain merupakan negara di ranking 1st manakala US hanya underdog..

Lebey mengejutkan lagi pemain berusia 19 tahun jozy altidore menjaringkan gol pertama US merupakan pemain villareal iaitu kelab di spain yang banyak memanaskan bangku simpanan semasa kariernya.. kini mungkin karear dia di spain akan terancam..

Perlawanan ini bermula pantas dan quality ditunjukkan oleh setiap pemain.. Spain banyak mendominasi tetapi saat minit ke 27.. jozy altidore berjaya menggunakan strenght dia untuk melepasi defend spain dan memberi gol pertama US..

Pasti terkejut, spain tidak mudah berputus asa tetapi passing through ball dan cross masih lagi tidak dapat melepasi defend US.. setiap rembatan david villa dan torres di tahan penjaga gol dan defend center US.. sehingga di minit ke 70 satu lagi counter attack US berjaya menghasilkan goal iaitu dari dempsey..

Kesilapan spain adalah mengeluarkan fabregas dan memasukkan santi.. pace jadi lembap dan asyik lost ball.. tidak menurunkan pemain hebat.. iniesta??? senna??? Silva??(maybe injured)

emm.. apa pun saya kecewa Spain kalah.. tp xpelah bukan Malaysia yang kalah kan.. hehe..

0 comments: