rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Jerawat.. Picit atau Biarkan.. hehe :p

Assalamualaikum..

Tengah Malam 2 minggu lepas, lepas saya tengok cerita sepi lakonan afdlin. Tidak semena mena satu jerawat muncul kat pipi saya ni. adui.. nak picit ke atau biarkan..saya telah membuat experimen pasal jerawat ni. dahulunya bila ada jerawat je saya picit je dan bekasnya lama sangat nak hilang.

Tapi untuk pengetahuan anda, cara terbaik adalah tidak memicit dahulu dan biarkannya sahaja. Jangan sentuh kerana tangan ada byk bakteria k. Biarkan untuk beberapa hari. anda tekan jerawat tu dan rasa byk air dalam ia(jangan tekan kuat2 hanya rasa sahaja). Basuhlar muka terlebih dahulu. (Saya guna Safi Balqis)

selepas tu jika tidak sakit(masa anda tekan), amik jarum yang dibasuh , cucuk sekali perlahan lahan dan biarkan air dalam jerawat itu keluar. Guna satu jari telunjuk kanan dan kiri, memicit perlahan lahan tanpa rasa sakit. selepas itu basuh dan biarkan sahaja beberapa hari.

2-3 hari sahaja ia akan kembali ke sedia kala. Saya bukan pakar tp juz nak share saje. hehe.
Salah silap minta diampunkan..

wassalam..

3 comments:

AeNa Helaena said...

salam..nk tnye, awk mmg gune safi balqis ke? bole kasi ur review psl produk ne x ?

shah_apiz said...

Maaf baru hari ini saya membalas komen aena..

saya menggunakan safi balqis ni sejak saya masuk plkn.. n seterusnya masa matrix dan sekarang masa U pun..

kenapa saya guna safi balqis sbb saya percaya produk ni bley memutihkan kulit dan elak dri jerawat tanpa merosakkan kulit.. even kakak n mak saya guna..

setelah dekat 3 tahun guna saya rasa kulit saya dah xtimbul masalah jerawat. kulit putih sikit aje lar.. tapi kene pakai 2 atau 1 kali sehari.. jgn pakai lebih nanti kulit anda akan rasa macam ketat pula..

anyway bagi saya safi balqis putih tu jauh lagi baguz dari apa2 jenis produk lain..(bagi saya)

Anonymous said...

er....lelaki pown pakai gak ker>>?huhuhuhu....