rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Sek 2 Shah Alam 'MEDAN' Direct Selling dan Sumbangan Ikhlas..

Assalamualaikum...
Ceritanya begini... semalam saya pergi ke shah alam sbb nak amik buku manufact utk study kiranya ada masa lapang...

Alang2 saya dah kat sana.. saya pun pergi lar jumpa kawan baik saya sorang ni...

Kitorang pergi kat kedai Ani sup Utara order bubur nasi, yang dekat sek 2 tu... Seriusly mmg sedap dan banyak pula bubur nasi tu..

Tengah sedap2 merasa nasi air tu, datang seorang lelaki meminta wang untuk anak yatim..

Xperlah... saya belek2 document tu, dan beri sekeping duit.... dia beri resit dan salam...
Tengah makan ni... datang lagi seorang lagi hamba Allah buat direct selling... xperlar kami dengar dan kata kami xnak... tapi sbnarnya mood nak makan tu rasa tersentap juga lar...

Bubur pun dah nak abis... Datang lagi pakcik berjanggut.. dihulurnya saya sekeping buku yasin.. dan meminta sumbangan ikhlas dari saya.. saya cakap terus terang.. saya xda duit sbb baru je derma pada anak yatim.. Dia memberi reaksi terkejut dan 'buat muka' pada saya... tapi saya malas nak layan.. salam dan terus pergi bayar makanan..

sebenarnya ada rasa bersalah, sbb xbayar.. tapi kalo asik meminta je.. susah lar macam ni.. sampai 3kali orang menyentap nafsu makan saya.. nasib lar bubur nasi tu mmg sedap...

so direct selling dan peminta sumbangan ikhlas person.. jangan lar mengganggu orang tengah makan ye.. mengganggu tengah tunggu makanan xpe..

wassalam...

0 comments: