rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

KTM oohh KTM... berubah lar ooii....

Assalamualaikum..

pada pukul 8.40 pm hari 13 april... aku nak balik umah ibu bapa aku, maklumlar baru lepas test.. then aku naiklar perkhidmatan KTM dari KL sentral..

dari pukul 7.00pm aku dari shah alam dekat sejam lebey dalam bas.. bapak lar letey..

lepas buat apa yang patut, aku naik ktm ke salak selatan.. laluan SEREMBAN..

ada announcement "train ke PERLABUHAN KLANG akan tiba dalam masa 3minit lagi"

ok xpe lar xkisahpun.. lepas 2 minit ada announcement lagi
"train ke SEREMBAN akan tiba dalam masa 18minit lg".. train aku tu..

memang masa tu ramai lak.. xde tempat duduk.. kene berdiri lagi.. menunggu. waaa..

selepas beberapa minit berlalu.. tetiba aku terdengar lagi... "train ke PERLABUHAN KLANG akan tiba sebentar sahaja lagi".. aikk bukan dah lalu ke tadi..

selepas beberapa minit lagi... "train ke PERLABUHAN KLANG akan tiba dalam masa 5minit lagi"

betapa tension nye lar aku kat KTM ni.. nak menunggu announcement ke SEREMBAN tu..
akhirnya... AKHIRNYAAA.. Train ke SEREMBAN AKAN TIBA SEBENTAR SAHAJA LAGI... PENUMPANG DIMINTA bla bla bla..... selepas hampir 20minit menunggu..

korang bayangkan.. laluan ke seremban dari KL sentral, ia melalui Mid Valley.. ada satu train je dalam masa 20 minit tu.. korang x menyirap?? dah lar tu.. train sebelah je iaitu pelabuhan klang 3kali lalu dan hanya sekali je train ke seremban...

geram tetap geram.. tapi apakan daya.. pi mai pi mai tang tu juga... harap perkhidmatan KTM ni di perbaik pulihkan.. bukan ingin dibuka pekung di dada tapi.. ia hanya sedikit kritikan supaya KTM dapat memperbaiki kelemahan yang nyata ini...

wassalam...

2 comments:

bloodytiram said...

SGT2 benci naek KTM*nada geram*...especially yg menghala ke seremban sbb nk balik menghala ke situ.
terutamanya waktu puncak.
berhimpit2 masa nak naik..tak reti nak sabar ke haper...
bila dah naek ada plak laki2 yg amik kesempatan...perghhh
tulis jer dah wat bengang
tak nk tulis lagi lar

shah_apiz said...

ada lelaki amik kesempatan.. dasyat.. saya amat paham situasi saudari.. keadaan yang macam sardin..
memang selalunya lelaki akan mengambil kesempatan. tapi bukan saya ye..