rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Aku bunuh ULAR...!!

Assalamualaikum..

Sewaktu malam yang sunyi, aku ditugaskan menyiapkan presentation untuk satu program di hotel. Masa tu kat umah. Tiba tiba... bunyi mama menjerit.."Ular, ular.." Apa lagi rescue ranger datang membantu.(gambar ular macam dibawah tapi pendek lagi dari ni dan kurus sikit dari ni..)

Dengan penyapu berada di tangan, mama mengacu ular hitam yang laju seperti lipas kudung. xdalar besar mana tapi adalah lar panjang satu lengan dan lebarnya 1jari setengah dewasa. Tapi kami berasa takjub kerana kawasan rumah saya ni xde kes ular pula.

(bayangkan kalo anak sedara sy pegang macam ni) - mau pengsan

Anak sedara ramai pula, takut apa-apa jadi pada diorang. Tanpa membuang masa, terus mengambil penyapu dan melibas sekuat hati ke arah ular itu sehingga ia menghembuskan nafasnya yang terakhir.. Kesian juga tapi nak wat macam mana sebab membahayakan manusia lain. Dalam suasana yang kelam kabut, xsempat lar saya nak merakam gambar ular tu. Kata nenek ular itu kurang berbisa, macam mana nenek tau, yang itu saya x tau.

semoga keluarga saya sentiasa dilindungi oleh NYA yang maha berkuasa.... amin..
wassalam..

1 comments:

»-((¯`»BeAuTy«´¯))-» said...

ular tedung kot tu...naseb nek dapat bubuh...yg penting semua selamat..alhamdulillah