rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Unifi... memang laju...

Assalamualaikum...

Baru-baru ini.. rumah aku baru pasang unifi tm net menggantikan stremyx aku yg asik down down down... tapi pas tukar unify nie... mmg up betul performance dia... sebelum tu nak citer sikit pasal unifi k..

unifi ni adalah internet jalur lebar menggunakan kabel bawah tanah yg lebih pantas dalam data transfer dan dapat mengelakkan dari disambar petir... (sebelum ni 2 kali tukar modem kene sambar kilat...stremyx)

pas korang daftar nak pasang unify kat rumah.. diorang akan datang pasang tp mmg betul betul lambat.. aku tunggu dekat 3 minggu baru technician sampai.. mmg menyirap tp hati kene sabar.. yang beznya semua barang tm kasi free.. antaranya modem,rooter, telefon dan tv unifi.. dalam 2jam macam tu siap pasang..
technician tengah pasang unifi kat umah kawe nie..
performance.. hmmm... try guna youtube.. selalunya stremyx mmg fail bab bab streaming nie.. tp bila pasang unifi.. mmg winrar betul... sungguh puas menonton video HD tanpa lag... fuh mmg laju.. dan yang paling bez bila ko download movie dan drama... download rate sangat konsisten.. bayangkan aku download drama korea 16 gb sehari je.. 

Sebab aku guna vip 5 jadi download rate sekitar 500 hingga 600 kb sesaat... 

apa pun aku rasa sangat berbaloi wpun harga dia sebulan rm150.. tp xpelar sbb aku ni mmg suka layan tenet laju2.. apa salahnya kan melabur sikit..


thankz membaca.. wassalam..

0 comments: