rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Hindraf.. JANGAN ANDA BUTA SEJARAH..!!

Assalamualaikum..

Sejak dari peristiwa 13 mei.. Rakyat Malaysia bersatu padu dan isu berkaitan tentang sensitiviti kaum tidak boleh dibangkitkan.. tapi sejarah tinggal sejarah.. masa tu saya tidak dilahirkan.. jadi ibu pernah beritahu sy.. keadaan ketika 13 mei itu sgt dasyat.. kampung baru dan petaling street(xsalah saya) banyak mayat yang bergelimpangan, akibat ketidak puasan hati diri masing2.. rusuhan jangan cerita lar.

apabila isu ini dibangkitkan, ia seperti letak gula di lantai dan banyak semut akan datang.. bendanya manis tapi pasti malapetaka akan berlaku.. Barisan Bertindak Hak Asasi Hindu (HINDRAF) atau dalam bahasa Tamil Hindu Urimaigal Poratta Kulu jangan anda buta sejarah. Bukan saya kata tapi semua orang kata(dialog pimai pimai tangtu). Kalo xtau jangan risau, sy bley lar ajarkan abg2 hindraf ni sejarah 13 mei ye..(SPM Sejarah sy mantap juga)


P. Uthayakumar dengan lantang memberitahu akan mengadakan demonstrasi haram pada pertengahan Jun nanti. Ertinya, mereka cuba mengulangi peristiwa hitam 25 November 2007.

M.Manoharan baru-baru ini membuat tuntutan tidak masuk akal iaitu mahukan semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum yang dilahirkan selepas 31 Ogos 1957 diiktiraf sebagai Bumiputera.

Dalam memorandum kepada kerajaan British, mereka membuat beberapa dakwaan yang tidak masuk akal antaranya;

* Berlaku pembunuhan beramai-ramai ke atas kaum India.

* Sebanyak 10,000 kuil Hindu dirobohkan sejak merdeka.

* Kaum India menjadi mangsa diskriminasi kaum, agama, ekonomi dan sosial.

alahai.. janganlar ekstremis sangat kita bukannya di sempadan gaza, kita di malaysia lar.. k.. boleh buat gaduh ni.. (xnak xnak, dont want dont want)-ayat dari LOS n Faun

(gambar ni memang memang fitnah)

haha.. anda semua pun dah belajar sejarah masa tingkatan 5 ada sebut pasal 13 mei ni.. pastinya anda semua dah paham tentang perlembagaan Malaysia.. jadi fikir2kanlah..

Wassalam..

1 comments:

Kamarul said...

betul-betul..aku setuju..apa yang diorang nak ntah..kalau problem sangat, balik je negara asal nenek moyang mereka..kita berlembut, dia pijak kepala, kita berkeras sikit, mereka kata kita ekstrimis la, buat pembersihan kaum la...kalau diri sendiri tak maju, kenapa nak salahkan orang lain..padahal antara orang paling kaya kat malaysia ni adalah orang bukan bumiputera..cina khususnya..orang bumiputera tak pernah halang mereka untuk berjaya..tapi apa masalah HINDRAF ni?!