rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Pulau Tioman... Bakti siswa..

Assalamualaikum w.b.t.

Pada minggu lepas, sehari selepas final exam.. saya mengikuti satu program bakti siswa ke pulau tioman anjuran kolej jati bersama alamanda selama 5 hari dan bayaran Rm50 dikenakan.. murah x?? lepas examkan mesti nak rilexkan minda, so berjalan2 dan melihat di negeri orang lain mesti besh..

bergerak pada pagi isnin 8pg dari kolej jati(selangor).. sampai ke jeti di mersing(johor) pada pukul 4ptg.. dan feri sampai pada pukul 4.30ptg.. sampai ke tioman(kem) pukul 7.30mlm.. wah letih sangat.. sampai sana kitorang pasang khemah.. haha.. xreti tp boleh lah..

esoknya kitorang ada program kesihatan(medical check up dll), saya budak engine so juz promosi kat seluruh kampung lah.. jalan2 amik gambar.. sangat cantik laut pulau tioman.. anda boleh tengok sampai ke dasarnya..

hari ketiga kitorang merentasi hutan selama 3jam.. depa kata 2jam je.. tp terlebih sejam pula.. tp serius naik bukit ok lagi.. time nak turun bukit tu constant sejam lebih.. betapa payahnye.. lutut krem.. sebab kita nak kene break setiap kali laju n force yang dikenakan itu perlu lebih dari graviti bumi + berat badan.. sampai kampung juara kitorang naik bot n snowkling.. bayaran RM30 seorang.. tapi amat berbaloi sebab dia pergi 4 tempat yang berlainan..


setiap malam dan pagi kitorang akan masak sendiri.. tu yang bayaran RM50 je.. haha.. but serius sangat enjoy masak.. baru kita tau mane girl yang pandai masak ni..

pada hari keempat program motivasi bersama adik2 di pulau tioman.. adik2 ni pemalu orang nya but program ni bley dikatakan success.. malam tu ada majlis tahlil dan penutup.. saya jadi mc.. haha.. xtau ape yang silapnya.. terCUAK... mungkin xde mic.. suara xkeluar pula.. mmg down malam tu.. tp xpe manusia sentiasa mperbaiki kesilapannya.. malam tu ada games dan watak paling cemerlang dalam pasukan adalah adik syikin yang telah berjaya ke separuh akhir(biawak n buaya).. haha..

pada hari terakhir, kitorang membersihkan tempat khemah dan pantai.. solat jumaat dan ber gerak ke jati...(gambar bersama pengarah program mohd safwan)


wassalam..

3 comments:

sweetheart said...

besnye bakti siswa kat tioman..aishh..jeles2...eh..xyah la link kan mas_yui tu..x update da blog yang tu..hihihi..7 bln da..nak dekat setahun da..hehehe

shah_apiz said...

uish.. bez tau.. apa pun kamu kene pergi pulau tioman.. maybe this is my first time pergi sane.. agak terkejut juga tgk air laut jernih sgt... pergi tau..

»-((¯`»DiLLa«´¯))-» said...

saye nak ke sane hari senin ni shah..yeyeh..